“Cukuplah Tu, Kesiian Anas & Aneesa Kena Tempias”, Keluarga Mendeerita Bapa Anas Mohon Maaf

Percaya atau tidak, siihir masih lagi diamalkan sehingga ke hari ini walaupun dunia sudah memasuki tahun 2020. Demi mahu menjatuuhkan ‘musuuh’, ada yang sanggup buat apa sahaja termasuklah menggunakan amalan syiirik ini.

Dek hasaad deengki dan cembuuru dengan kebahagiaan orang lain, ada yang tergamak menggunakan cara haluus atau ilmuu hlitam semata-mata mahu melihat orang itu mendeerlta.

Seperti yang dialami oleh Mohamad Firdaus, 27, apabila dia dan keluarga terpaksa menderiita selepas terkena buatan manusia yang tidak berhati perut.

Jadi cukup lah tu. Allah maha kuasa. Demi Allah, yang baik baik hanya untuk Dia, yang hiina tu saya.

Ampunkan saya jika sakiitkan hati kamu, penat aku tanggung, penat aku bawa. Tutup penat ni dengan senyuman untuk orang lain. Hinaanya lagi, ye tak apa. Memang hiina, saya terima.

Jadi cukup lah tu. Mohon, merayu demi Anas dan Aneesa. Kesian Anas, kesian Aneesa. Depa kena tempias tu, depa nampak tempias ni. Kesiankanlah dekat depa. – Tulis Firdaus.

Menerusi perkongsian yang dimuatnaik oleh bapa kepada Fattah Anas iaitu seorang kanak-kanak yang pernah viral pada suatu ketika dahulu di Instagram, memaklumkan bahawa dirinya kini sedang ‘mendeerita’ dipercayai angkara perbuatan slhir.

Dalam kesempatan itu, bapa Anas meluahkan rasa terkilan kerana ada individu yang sanggup berbuat demikian. Selain itu, dia sempat memohon maaf sekiranya ada mengguuriskan hati mana-mana pihak.

Firdaus mengakui bukan dirinya sahaja yang menanggung deriita sebaliknya anak-anaknya juga turut terima tempias.

Sementara itu, bapa Anas juga merayu agar mereka yang terlibat supaya berhenti melakukan perbuatan terkuutuk ini.

Sedar tak sedar Anas macam faham akan perubahan yang berlaku. Dia nampak macam-macam, sampai pernah dia mengadu nampak kelibat ‘haantu’ tapi kami gitu-gitu je.

Semalam pergi nak cek mak, sekali scan semua. Yang lain tak ada apa, rupanya ayah yang kena. Takpe, takde hal. Memang awak dah berjaya, tapi please cukuplah tu. – Tulis Firdaus di Insta.

Semoga keluarga Fattah Anas dalam keadaan yang baik-baik saja. Ingatlah yang jahaat takkan senang selamanya dan yang baik takkan susah selamanya.

Kredit: fattahanas_boyyeah